|

|
В.Л. Пінчук – заступник директора з навчальної роботи, викладач-методист вищої категорії
|
Як звісно, дипломне проектування є заключним етапом підготовки фахівців. Це довготривала, кропітлива, самостійна робота студента, яка охоплює знання із спеціальних дисциплін, економіки, екології, охорони праці і успішне виконання якої свідчить про комплексну підготовку фахівця в цілому, розкриває його інженерні здібності, навички, уміння працювати з додатковою літературою, конструювати, приймати самостійні рішення. Тому саме дипломному проектуванню в технікумі приділяється велика роль в загальній підготовці фахівців.
Робота над виконанням дипломних проектів у студентів 4-го курсу починається вже на початку навчального року. Під час технологічної практики на базових підприємствах керівники практики націлюють студентів на збір матеріалів для виконання курсового проекту з спеціальності і майбутнього дипломного проекту. Підсумковий звіт студента з технологічної практики містить всі необхідні матеріали для виконання курсового проекту і є основою для дипломного проекту. При проходженні переддипломної практики студенти продовжують збір матеріалів для виконання дипломного проекту і починають поетапно, згідно графіку дипломування, виконувати дипломні проекти.
Ефективність дипломування залежить від умілого керівництва практикою з боку викладачів, постійного контролю за ходом дипломування з боку членів ПЦК і заввідділень, своєчасним наданням тем дипломних проектів, підвищенням вимог до оформлення креслень і пояснювальних записок, використання сучасних інформаційних технологій, прикладних комп’ютерних програм для виконання пояснювальних записок, креслень, схем тощо.
Значна роль повинна приділятись виконанню реальних дипломних проектів і тем на замовлення підприємств, що сприяє розвитку інженерних навичок і дослідницьких здібностей студентів – дипломників. Уміле керівництво дипломуванням з боку керівників дипломних проектів сприяє якісній роботі студента над виконанням проекту і успішному завершенню циклу навчання студентів в технікумі.
Успішний захист студентом дипломного проекту – результат його чотирьохрічної підготовки і титанічної праці в цьому напрямі всіх викладачів навчального закладу.
Одже, дипломне проектування відіграє значну роль в загальній підготовці фахівців – молодших спеціалістів.